tips & oefeningen

Wil je eerst zelf proberen om je stress te verminderen?
Stress ontstaat vaak vanuit negatieve emoties. Je spieren spannen aan en je blijft piekeren over zaken waar je niet uit komt. Je zit als het ware in een negatieve spiraal waar je niet zomaar uit komt. Stress en negatieve gedachten "blokken"als het ware je hoofd om "helder te kunnen denken"waardoor je niet tot een oplossing komt.
Dit kost veel energie waar je heel erg moe van kunt worden.

Tip 1. Hoe lastig het ook lijkt, probeer eens een week met positieve emoties bij te houden; wees bewust van wat wel goed gaat.
Tip 2. Ga mediteren of maak een wandeling in de natuur en wees je bewust van alles wat je ziet, hoort en ruikt. 
Tip 3. Neem een kop thee of een glas water als je weer thuis bent en geniet nog even na. Water verhoogt de productiviteit, stimuleert je brein, vermindert vermoeidheid en is brandstof voor je spieren. Regelmatig even "stilte"opzoeken kan je hoofd leegmaken en door te wandelen krijgt je lichaam nieuwe zuurstof waardoor je meer energie opdoet.

Voor meer tips verwijs ik je ook naar mijn facebook waar ik regelmatig tips post:
https://www.facebook.com/ingrid.meijerink.54/

Trust the professionals

Aangesloten bij de Beroepsvereniging BATC (natuurkundig vakspecialist)
en de VVM (Vereniging Voor Mindfulness)

"Negatieve gebeurtenissen zijn een onderdeel van het leven - het is daarom niet juist om de gedachten die hierbij naar boven komen te onderdrukken. Maar het is ook niet goed als deze gedachten steeds de hoofdrol spelen. Probeer daarom wat vaker positief te communiceren met je partner of een vriend/in. 

Kies een geschikt moment op de dag om bewust even geen aandacht aan negatieve gedachten te schenken: kijk niet naar het journaal en voer geen gesprekken met iemand die klaagt."

Ingrid
The Mind Factory.nl
Dutch NL English EN