Oplossen van de klacht

Wil je er echt iets aan gaan doen? Lees dan verder per onderdeel.

Het herstel van een Burn-out bestaat uit drie fases. 

Een Burn out komt vaak door het feit dat je altijd doet wat je altijd doet. Het is heel goed mogelijk dat jij een zorg beroep hebt en/of vaak voor andere klaar staat maar...het kan ook voorkomen dat je al langere tijd uit het werkproces bent waardoor je een Burnout krijgt. Er zijn diverse factoren die een Burnout kunnen veroorzaken. Het belangrijkste is echter:

Hoe los je het op en hoe zorg je ervoor dat je het niet weer krijgt! Het kost tijd en vooral inzicht want als je altijd doet wat je altijd deed dan zal er niets veranderen! 

Door welke fases neem ik je mee?

Fase 1: Je gaat begrijpen wat er met je aan de hand is en accepteerd het beetje bij beetje. Pas wanneer je daadwerkelijk voor jezelf accepteerd dat je in een situatie zit die je echt wilt veranderen dan kun je gaan werken aan je herstelproces. Je zit nu in de overgang naar de tweede fase:

Fase 2: uitzoeken wat de problemen zijn en oplossingen bedenken.

Fase 3: Het uitvoeren van je oplossingen. 

Eén van de therapiën die helpt bij een Burn-out is "Cognitieve Gedragstherapie". Deze therapievorm helpt je je eigen gedachten en gedrag te onderzoeken en  (negatieve)  patronen te bestrijden. Het belangrijkste is dat je vanaf nu leert hoe je voor de rest van je leven in balans kunt blijven en zo stressgerelateerde situaties onder controle kunt houden.

Mindfulness Based Cognitive Therapie en Creative Art Therapie behoren tot de Cognitieve gedragstherapie maar ik werk , indien gewenst, vooral 1 - op - 1 zodat je voldoende tijd en aandacht krijgt en goede resultaten. 

Tritonstraat 3  
2402 WB  Alphen aan den Rijn
+31 6 10978647
post@themindfactory.nl
Dutch NL English EN